fbpx

MONA GIVER OGSÅ RÅD TIL BRILLEKØB

Kan man godt tillade sig at gå ind til frisøren og spørge hvilken brille fra optikeren, der klæder en bedst? Altså bare lige så, man ikke kommer til at købe det forkerte par …?

Ja, det kan man da. I hvert fald når man bor i Ølgod og bliver klippet af Mona.Den 42-årige selvstændige frisør, som udover selv at svinge saksen også har fire dygtige frisører under sig i sin salon Woman Hairstyling, er netop blevet udklækket stylecoach.

Den titel har givet både Mona selv og hendes salon så meget lokal branding, at Woman Hairstyling er blevet stedet, hvor kunderne vil klippes. Og nu også have råd om det der med tøj, stil, garderobe – … og ja, briller.

Hør her, hvad Mona oplever:

Det er gået lynhurtigt fra mund-til-mund, at jeg er blevet stylecoach. Jeg er kun lige blevet færdig, men inden vi overhovedet har nået at indrykke en annonce og fortælle, at vi nu også tilbyder stylecoaching, er vores første kunde-event fuldt booket med 25 damer. Helt frem til og med september er der tilmeldte på vores events og kurser, fortæller en travl, men glad, Mona.

Siden, Mona i 1994 åbnede egen salon, har hun tit og ofte tænkt, at hun ville ønske, hun kunne tilbyde mere end blot de sædvanlige frisørydelser: ’

Jeg har så tit tidligere stået med en kunde i stolen og tænkt, at jeg ville ønske, jeg lige kunne komme med hjem i kundens garderobe også. Skabe en helhedsløsning og –forandring, erkender Mona, som sprang på stylecoachuddannelsen via lidt af en tilfældighed:

Jeg fik Tinis bog i fødselsdagsgave, læste den fra ende til anden og vidste bagefter, at det var præcist dét, jeg manglede – den uddannelse måtte jeg bare have!’.

Via uddannelsen mødte Mona en anden frisør, som tilfældigvis driver salon bare 20 kilometer fra Monas salon. De to damer svingede med det samme og har i dag etableret et samarbejde:’

Sammen tilbyder vi garderobetjek, kundeaftner osv. – vi har lige lagt det hele på mit website, og ja – jeg ved altså godt selv, at det ikke ser okay ud endnu, men jeg KUNNE bare ikke vente med at få budskabet ud’, smiler Mona og forklarer at samarbejdet er genialt fordi, hun og frisørkollegaen brænder for to forskellige typer kunder, kollegaen især for store piger.

Frisørfaget har Mona dog ingen planer om at kvitte, tværtimod.

Jeg har indtil videre afsat én fast dag om måneden til aften-events og kurser. Målet er selvfølgelig at gøre deltagerne sultne på fx et personligt garderobetjek, som jeg så lægger samme dag i dagtimerne. På den måde hænger det rigtigt fint sammen, i hvert fald her i starten.

Også i det daglige frisørarbejde bruger Mona sin nye uddannelse til at komme hele vejen rundt om kundens stil. Og rygtet har spredt sig hurtigt blandt damerne i Ølgod, som fx godt kan finde på lige at kigge forbi Mona for at høre hendes mening om en ny brille, før de køber den.

Det gør mig ingenting. Tværtimod. Kunderne må gerne både vide og mærke, at jeg ser mit arbejde som en leg, jeg virkelig holder af’.

Tilmeldingen til online uddannelsen er kun åben få gange om året, da jeg gerne vil følge hvert hold tæt – også online. Vil du have besked som en af de første når tilmeldingen åbner, så skriv dig på ventenlisten. Klik på knappen herunder og få også min e-bog ‘Sådan Gør Du Dine Kunder Til Fans’.