fbpx

STILKERNERNE – DET HANDLER OM FØLELSER

Hvad gør du når kunden siger; ’Jeg skal til fest på lørdag og vil gerne føle mig lækker, sexet, feminin, hot …’ eller ’Jeg skal til jobsamtale og vil gerne virke kompetent, seriøs og tillidsvækkende.’ Tager du per automatik den lårkorte sorte og jakkesættet frem, men forstår så ikke hvorfor det ikke altid havner i shoppingposen.

Der skal forskellige ting til for at forskellige mennesker får den samme følelse.

På denne workshop bliver du trænet i værktøjet De 6 Stilkerner, som hjælper dig til at blive en bedre og mere præcis rådgiver. Og til at sælge mere, af det der ikke skal byttes.

Hver eneste dag bliver der prøvet tonsvis af tøj i danske butikkers prøverum. Og meget af det bliver liggende i bunker på gulvet. Fordi, kunderne ’bare ikke lige synes det mig’, ’Ikke lige synes, det var det rigtige’, ’Ikke lige følte sig godt tilpas’ … fortsæt selv listen.

Men – vidste du, at din kunde sjældent selv ved præcist, hvad det er der giver hende den der helt rigtige følelse af at være; lækker, præsentabel, cool, feminin, tjekket und so wieder?

Langt de fleste kunder shopper nemlig ikke efter nye sko, nyt tøj eller nyt tilbehør. De shopper (ubevidst) efter en bestemt følelse – og når de rammer den, kører de kreditkortet igennem og kommer ikke igen for at bytte, men for at købe mere – af dig.

På workshoppen her bliver du trænet i værktøjet De 6 Stilkerner, som gør det mere enkelt og nemmere at finde det, der giver din kunde den helt rigtige følelse.

Og nej: Det handler ikke om, at du skal bruge lang tid på ekspeditionerne, tværtimod: Jo mere præcist, du kan spørge ind, jo hurtigere kan du ramme lige det, din kunde har behov for.
Det bliver sjovere at rådgive. Du slipper for at hive ned fra hylder og bøjler i ét væk – og du får glade kunder, der rent faktisk kommer tilbage for at handler hos dig, fordi de føler sig set og mødt, som den de er.

På workshoppen bliver du trænet i:

  • At stille stylecoachende spørgsmål, der hjælper både dig og din kunde til at finde den rigtige løsning.
  • At høre det, der ikke bliver sagt højt, så du kan overraske din kunde positivt.
  • At finde det tøj der vil frembringe de HELT rigtige følelser hos dine kunder

Og du lærer:

  • Hvorfor der skal noget forskelligt til hos forskellige mennesker for at opnå samme følelse (Fx hvorfor du og jeg føler os feminine på to vidt forskellige måder).
  • Hvor lidt der skal til for at ændre en følelse hos kunden (og ikke nødvendigvis noget helt andet tøj, end det du har fundet til hende).
  • Hvad det vil sige at rådgive din kunde indefra og ud.

Efter denne intensive dag er du:

  • Et knivskarpt billede af hvad stylekernerne er – og hvorfor det er helt afgørende for både dig og din kunde, at kende sin stilkerne.
  • Et grundigt indblik i hvordan du kan rådgive endda meget individuelt ud fra det sortiment, du har i din butik, stort eller lille.
  • Værktøjerne til at analysere og ’gå bagved’ det, kunden siger, så du kan afdække hendes sande behov.

Hvem er workshoppen for?

Denne workshop henvender sig ikke kun til dig, der sælger tøj eller på anden måde er i tøjbranchen. Også optikere, frisører, stylister og andre fagpersoner, der arbejder med det menneskelige udtryk vil profitere af dagen. Det væsentlige er ikke, om du sælger tøj, sko, accessories eller briller. Det afgørende er, at du har en ægte interesse i at rådgive, ikke bare ekspedere og sælge.

Hos os – eller ude hos jer?
Vi pakker gerne tourbussen og kommer ud til jer og holder en intern workshop, kun for jeres medarbejdere. Ring endelig hvis du har spørgsmål eller specielle ønsker, så vil vi gøre alt for at opfylde dem. Pris aftales individuelt.